Tekst onder elkaar zetten in Excel

Gebruik jij veel tekst in je Excelbestand? Dan weet je vast dat het typen van tekst in Word een stuk makkelijker gaat. Je wil niet dat tekst na het einde van de cel doorloopt in andere cellen. Bij onze cursussen merken wij ook vaak dat cursisten hier moeite mee hebben. Daarom geven wij in deze nieuwsbrief twee tips over hoe je tekst onder elkaar kan zetten in Excel.

 

Tekst uitvullen in Excel

Kopieer je regelmatig stukken tekst naar Excel? Dan merk je vast dat de tekst uitgelijnd wordt over een hele rij. De tekst kan je echter eenvoudig onder elkaar uitlijnen met de optie Uitvullen. Met deze optie verdeel je de stuk tekst over het door jou aangewezen bereik. Het uitvullen van tekst doe je als volgt: selecteer het bereik waar de tekst uitgevuld moet worden > klik op het icoontje Vullen > druk op Uitvullen. Nu staat de tekst onder elkaar verdeeld over het geselecteerde bereik.
Tekst uitvullen in Excel

 

Tekst onder elkaar zetten in Excel

Typ je weleens zelf lappen tekst in Excel? Dan merk je dat de tekst zich uitlijnt over de cellen in de desbetreffende rij. Wil je echter de tekst onder elkaar zetten in Excel, moet je gebruik maken van een sneltoets. Een volgende regel binnen een cel begin je met de sneltoets Alt + Enter. Met deze sneltoets houd jij je stukken tekst lekker overzichtelijk. Meer leren over sneltoetsen? Klik hier voor de belangrijkste sneltoetsen in Excel.
tekst onder elkaar zetten in Excel

 

Meer leren over Excel?

Ben je veel tijd kwijt in Excel en wil je meer van dit soort handige tips en tricks leren? Dan is onze Excel cursus op locatie wat voor jou. Door onze cursus af te stemmen op je eigen werkbestanden leer je alleen dingen over Excel die je ook kan toepassen in de praktijk. Zo merk je gelijk hoeveel tijd je kan besparen met je werkzaamheden in Excel!

 

 

 

Deel dit Artikel

Meest recente nieuwsberichten

Een nieuwtje!

Hoe maak jij je planning?

Nooit meer verticaal zoeken!

Wat wil jij leren?

Best lastig, een draaitabel in Excel!

Een grafiek maken in Excel

Bespaar tijd met ALS formules in Excel!

Afdrukbereik en Afdruktitels in Excel

Niet invoeren, maar gegevens in Excel doorvoeren!

Wat je nog niet weet over kopiëren in Excel!

Volg ons ook op Facebook