Laatste nieuws

Werkbladen in Excel!

Natuurlijk weet je dat wanneer je een bestand opent je een werkblad krijgt en je weet vast ook wel hoe je meerdere werkbladen in Excel aan kunt maken. Wat is verstandig bij het opbouwen van een bestand? Veel werkbladen aanmaken of moet je het juist beperken? Wellicht weet je daar nog niet alles over. In…

Lees meer.... about Werkbladen in Excel!

Nesten in Excel!

Nesten in Excel! Nesten in Excel? Ken je die term? Nesten wil zeggen het combineren van formules in Excel in één cel. Excel kent meer dan 400 formules en sommige kun je ook nog combineren, daardoor is bijna elk probleem op te lossen met formules of in ieder geval een combinatie daarvan. Heel erg handig…

Lees meer.... about Nesten in Excel!

Blijf leren in Excel!

Blijf leren in Excel! Je bent nooit uitgeleerd, gelukkig. Tijdens onze cursussen zien we hoe enthousiast cursisten worden van hetgeen ze leren. Soms zijn het eenvoudige sneltoetsen die al heel veel tijd kunnen besparen, maar in andere gevallen gaat het om wat lastigere tips. Het levert altijd tijdwinst op, het werkt prettiger en de kwaliteit…

Lees meer.... about Blijf leren in Excel!

Hou contact met het CRM systeem in Excel!

Een CRM systeem in Excel! Hoe zorg jij dat je in contact blijft met jouw klanten? Pak je dit gestructureerd aan of zit het ergens in een outlook lijstje? Of nog knapper, heb je het allemaal in je hoofd opgeslagen? Zelf merk ik dat als ik het niet gestructureerd aanpak ik niet alleen zaken vergeet,…

Lees meer.... about Hou contact met het CRM systeem in Excel!

Wat als je medewerkers stress hebben?

Wat doe je als je medewerkers stress hebben? Harder werken om alle taken af te kunnen hebben of ga je slimmer werken? Eerlijk is eerlijk, soms zal je harder moeten werken om een bepaalde piek aan te kunnen of om daarna meer rust te kunnen ervaren en dan echt toekomstgericht bezig te kunnen zijn. Maar,…

Lees meer.... about Wat als je medewerkers stress hebben?

Waarom zou je een actielijst in Excel maken?

Een actielijst in Excel is een handig hulpmiddel. Door een actielijst in Excel te maken kun je eenvoudig acties sorteren, filteren en bijwerken en deze delen met anderen. Bovendien kun je door het toevoegen van datum- en tijdvakken, prioriteit, verantwoordelijke persoon en opmerkingen de taken beter organiseren en prioriteren, waardoor je een duidelijk overzicht hebt…

Lees meer.... about Waarom zou je een actielijst in Excel maken?

Cursus Excel of cursus Power BI?

Heeft Excel of juist Power BI de toekomst? Power BI is populair en terecht. Je kunt namelijk hele mooie dashboards maken met Power BI. Is Excel daarmee overbodig geworden? Zeker niet. Voor sommige problemen is Power BI niet de oplossing, denk daarbij bijvoorbeeld aan het maken van een planning, crm module of actielijst. Dit is…

Lees meer.... about Cursus Excel of cursus Power BI?

Planning!

Het lijkt zo makkelijk. Even een planning maken in Excel. Wellicht ben je er zelf mee aan de slag gegaan of is één van je collega’s met goede moed aan de planning begonnen. En je zult zien, in het begin gaat dat goed. Totdat er meer opdrachten in de planning moeten worden verwerkt en er…

Lees meer.... about Planning!