Druk jij regelmatig tabellen, grafieken of zelfs hele werkbladen af in Excel. Dan weet je vast dat afdrukken in Excel een vak apart is. Immers maak je in Excel geen gebruik van een A4 zoals in Word. Om het je makkelijk te maken geven wij daarom twee tips over afdrukken in Excel. Wij gaan het hebben over Afdrukbereik en Afdruktitels in Excel. Door deze functies print je net zo eenvoudig gegevens uit als in Word.
Afdrukbereik Excel
Heb je een werkblad met heel veel gegevens, maar wil je slechts een deel daarvan uitprinten? Dan heb je de functie Afdrukbereik in Excel nodig. Met de functie afdrukbereik geef je het gebied aan dat je wil afdrukken in een werkblad. Deze functie vind je onder het menu Pagina-indeling. Selecteer het bereik dat je wil afdrukken, klik bij Afdrukbereik op “Afdrukbereik bepalen” en druk vervolgens je gegevens af. Je zult zien dat alleen die cellen worden uitgeprint die je mee had genomen in je afdrukbereik.
Afdruktitels in Excel
Naast Afdrukbereik heb je ook Afdruktitels in Excel. Het komt vast weleens voor dat je een Excel document wil printen en vervolgens merkt dat bij het tweede A4tje de kolomtitels ontbreken. Dit is natuurlijk erg onoverzichtelijk. Gelukkig kan je met de functie Afdruktitels instellen dat je bepaalde rijen op elke pagina bovenaan ziet staan. Afdruktitels vind je onder het menu Pagina-indeling. Vervolgens selecteer je bij “Rijen bovenaan op elke pagina” de rijen die je op elk A4 bovenaan wil zien en druk je op Ok. Als je nu gaat printen zie je de kolomtitels bij elk A4 bovenaan de pagina. Meer weten over afdrukinstellingen in Excel? Kijk dan onze
instructievideo. Er zijn namelijk nog meer opties dan afdrukbereik en afdruktitels in Excel.
Moeite met Excel?
Afdrukbereik en afdruktitels zijn heel handig bij het werken in Excel. Hebben jij en je collega’s moeite met functies als afdrukbereik en afdruktitels in Excel en ben je constant veel tijd kwijt aan het zoeken naar de juiste oplossing? Dan is de
Excel cursus op locatie wat voor jullie. Leer met je eigen werkbestanden meer over Excel en pas de opgedane kennis direct toe in de praktijk. Tel uit je tijdsbesparing!