Actielijst in Excel

Actielijst

Je bent op zoek naar overzicht en inzicht in je acties? En dan ook nog op een eenvoudige manier bij te houden? Jij hebt dus behoefte aan een professionele actielijst? Download dan onze actielijst in Excel!

Werk jij je acties nog bij in een tabel in Word of heb jij een onoverzichtelijk Excel bestand? De ervaring is dat het nog wel eens voorkomt dat de opmaak verkeerd loopt of dat er erg veel handwerk in gaat zitten om de actielijst up to date te houden. Het kost dan veel tijd om je acties bij te werken, te verwijderen of in te voegen. Hoe handig zou het zijn als je een mooi professioneel bestand krijgt in Excel waarmee je al deze handelingen zonder extra werk kunt uitvoeren?

Met onze actielijst in Excel kun je overzichtelijk een actielijst bijhouden om een compleet inzicht te hebben in de uit te voeren acties. In één oogopslag krijg je de informatie waar je naar op zoek bent. Daarnaast kun je ook bijhouden wie er verantwoordelijk is voor de actie, wat de status van de actie is en wat de einddatum is. Ook wordt er in een overzichtelijk lijstje bijgehouden hoeveel acties een einddatum van vandaag hebben en hoeveel einddatums er voorbij zijn. Zo blijf je altijd up to date.

Het gaat je niet alleen veel tijd besparen, maar ook een hoop frustratie. Met de ervaring die wij opgebouwd hebben in de loop der jaren hebben wij een actielijst in Excel kunnen opstellen waar je direct profijt bij hebt. Ook als je wat minder kennis hebt van Excel kun je dit bestand vrij snel en eenvoudig gebruiken. En bovenal, het bestand is gratis. Je kunt het bestand ook ter inspiratie gebruiken voor je eigen actielijst in Excel, maar als je hem direct kunt gebruiken is dat natuurlijk nog mooier. Kom je er niet helemaal uit, stuur ons dan een bericht, we helpen graag.

Veelgestelde vragen over een Actielijst in Excel

1 Hoe maak je een goede actielijst?

Zoals altijd begin je bij het einde. Wat wil je uiteindelijk doen met de actielijst, welk doel dient het. Zorg er voor dat je die informatie opslaat die je nodig hebt om later de actie te kunnen monitoren. Zorg ook dat je het werkblad beveiligt zodat de kans op fouten wordt geminimaliseerd.

2 Welke statussen wil je in een actielijst hebben?

Start, Gestart, Lopend, In behandeling, On hold, Uitgesteld Gereed, Afgerond. Er zijn heel veel verschillende statussen te bedenken. Het advies is om het aantal statussen te beperken met drie à vijf. Als een project gestart is zou je altijd nog in een extra kolom kunnen aangeven voor hoeveel procent een actie is afgerond.

3 Wat moet er in een actielijst?

Zet in ieder geval een goede omschrijving van de actie in de lijst, wie verantwoordelijk is, de deadline en ook de status van een actie. Vanzelfsprekend kun je dit uitbreiden naar andere kolommen, teveel kolommen zorgt er echter ook voor dat het overzicht ontbreekt.

4 Wat is het nut van een actielijst?

Natuurlijk kun je acties aan personen toewijzen tijdens een vergadering en dan hopen dat die persoon het onthoudt en dat jullie ook nog beiden hetzelfde begrijpen onder hetgeen jullie afgesproken hebben. Het kan raadzaam zijn om een actielijst bij te houden zodat je overzicht hebt en houdt.

Downloaden Actielijst in Excel

Nadat je op Download document Actielijst in Excel hebt geklikt wordt er gevraagd om je emailadres, hiermee meld je je aan voor de nieuwsbrief. Deze nieuwsbrief verzenden we twee keer per maand en ontvang je Exceltips en leer je meer over Ter Zake Excel. Je kunt je op elk gewenst moment weer uitschrijven.

Meer opties
Wij maken een document op maat voor jou of leren je zelf een document te maken.

Vragen
Stel ons vrijblijvend vragen over het document of andere Excel vragen.

Tevreden
Ben jij tevreden? Laat het ons weten!
Schrijf een recensie op Google.